LİF KABAĞI ve BANYO LİFİ




Mayıs ayında ektiğim lif kabakları tohumu olgunlaştı  lif kabaklarını verdi ve Ekim ayında üzerindeki lifler kurudu. Kuruyan liflerin dış kabuklarını temizledim. İçinı makasla  kestim tohumlarını seneye dikmek için sakladım. Makas ile düzelttim ve dışını astarlayıp iki tarafına ip diktim Banyo sabun bezi hazır. Tamamıyla doğal ve ekolojik.Herşeyden önce kendim yaptım. Kesilen küçük lif parçaları ile çok güzel bulaşık yıkanır. Ayrıca evin tüm temizlik işlerinde de kullanılır.


Yorumlar

  1. İki lif kabagi fidesi ektim..ortalama 80 tane kabak topladim. ortalama boylari 40-50cm.. Benim sorum ; 3aralıkta topladim..dış kabukları halen yeşil..lifi doğru elde etmek için;.
    1.kabaklari biraz ezdiğimde kabukları kolay ayrılıyor.veya yeşil haliyle karanlıkta mı kurutmalıyım, güneste mi
    2.çikardıgım lifte hafif jel sıvisı var ne yapmalıyim, sicak su ile yikamalımiyim..agarticiya koymak uygun olur mu.
    4.her bir lifi karanlikta mi kurutmalıyim..güneşte mi..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BLACK SPLENDOR Erik Faydaları